معمارشیتکت
**به نام یگانه معمار هستی** خدا در مکان های دور از انتظار به دست افرادی دور از انتظار و در مواقعی تصور ناپذیر معجزات خود را به انجام می رساند. برای آن مهربانِ توانا ، غیرممکن وجود ندارد ... همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست ...

ضوابط طراحی مجتمع تجاری
در طراحي مجموعه فوق به عناصر نور ، فضاهاي مفيد با توجه به كاربري ها ، مشاعات مورد نياز ، جداسازي فضاهاي عمومي و خصوصي ؛ طراحي نماي متناسب با نوع بافت و شرايط محيطي و استفاده از مصالح جديد دقت شده ، از نظر سازه با الگو گرفتن از سقفهاي كامپوزيت و سبك سازي سازه و ايجاد تغييرات و هماهنگ كردن اين سيستم با اسكلت بتني بار مرده و نيروي زلزله را به نحو چشمگير كاهش داده و ضريب ايمني تا حد زيادي افزايش پيدا كرده است . در مورد تاسيسات الكتريكي و مكانيكي تلاش شده تا از جديدترين تكنولوژي و مصالح موجود در كشور استفاده شده و كليه پيش بيني هاي لازم جهت استفاده بهتر انجام شود كه البته بصورت مجزا در اطلاعات مربوط به اجزاء ساختمان آورده شده است .

مشخصات معماري :
در طراحي معماري ساختمان به رعايت تقدم فازهاي مختلف طراحي و هماهنگي با ساير بخشهاي سازه اي و تاسيساتي دقت شده و طراحي نما و حجم با توجه به بافت منطقه و موقعيت زمين و كاربري آن و همچنين رعايت ضوابط شهرسازي صورت گرفته است استفاده از پانهاي 3D در ديواره هاي خارجي كه هم از نظر اتصال به اسكلت و استحكام قابل قبول و مورد تاييد مي باشد و هم از نظر سبكي و عايق حرارت و


رطوبت مناسب مي باشد . به كار بردن تيغه هاي سبك براي ديوارهاي نازك داخلي و در نهايت كاهش وزن ساختمان براي كم كردن نيروي زلزله ، استفاده از پنجره هاي دوجداره ، رعايت عايق كاري حرارتي در ديوارها ، بام و تلاش در هماهنگ سازي و تناسب اجزاء و مصالح مختلف از نكات مورد بوده است .
كليه ديوارهاي زيرزمينها علاوه بر بتني بودن و با ضخامت cm 30 كاملا در دو طبقه عايق كاري رطوبتي شده اند . براي بلوكهاي اداري هر كدام يك دستگاه آسانسور 6 نفره با قدرت موتور بالاتر و براي بلوك مسكوني دو دستگاه آسانسور 10 نفره در نظر گرفته شده است كه مي توان از آنها به عنوان آسانسور حمل بار هم استفاده نمود .
طراحي شوت زباله در قسمت راه پله و دور از ديد عموم است ، و راه پله با نورگير و فضاي مناسب از نظر حركت و گردش ميباشد ، طراحي فضاي ورودي و راه پله و در نظر گرفتن سرايداري مجزا با امكانات كامل و در نقطه اي كه به حياط و پاركينگ و ورودي ها تسلط داشته باشد .
طراحي اتاقهاي خواب و مبلمان منزل با در نظر گرفتن ابعاد مورد نياز و استاندارد ميباشد و طراحي كابينتها نيز براي بهترين استفاده از فضاي در دسترس صورت گرفته ، كليه واحدها داراي كمد به اندازه كافي مي باشند . و كليه اتاق خوابها و هال و پذيرايي از نور طبيعي بهره مند هستند .
براي كليه واحدها مشاعات مورد نياز از قبيل پاركينگ سرپوشيده مجزا و بدون مزاحم و انباري و فضاهاي دسترسي در نظر گرفته شده و مساحتي در حدود 500 مترمربع بصورت حياط اختصاصي براي بلوك مسكوني پيش بيني شده است . كه طراحي فضاي بازي بچه ها و محيطي آرام براي مجموعه را به ارمغان خواهد آورد . در واقع واحدهاي مسكوني داراي مشاعاتي حدود 50% مساحت خالص واحدشان خواهند بود .
كليه كارهاي معماري با استفاده از تجارت چندين ساله در زمينه ساخت و عرضه آپارتمان در نقاط مختلف كشور ميباشد و در كليه مراحل با تيم طراحي و مشاور هماهنگي هاي لازم انجام پذيرفته است .
مشخصات سازه اي :
بارهاي طراحي سازه با توجه به نوع مصالح و نوع سقف در نظر گرفته شده است و كل سازه بوسيله دو نرم افزار تخصصي جداگانه طراحي و نتايج با هم مقايسه گرديده است و در نقاط بخصوصي نيز نتايج با روش دستي كنترل گرديده است . در قسمت طراحي اعضا براي بارهاي جانبي و زلزله ، مقدار بار زلزله بيشتر

از حد مشخص شده در آيين نامه فرض شده و در مقاطع مختلف ضريب اطمينانهاي كافي به كل اجزا تعلق گرفته است بعد از آناليز و طراحي كلي مشخصات عمومي سازه بدين قرار مي باشد .

مشخصات عمومي سازه :
اسكلت مجتمع بتني ، پي گسترده به ضخامت 70 تا 100 سانتيمتر ، سيستم سقف كامپوزيت ، داراي ديوار برشي در دو جهت ، ديوار حائل بتني در دو طبقه زيرزمين پلكان ها سيستم كامپوزيت ، استفاده از آرماتورهاي با مقاومت بالا از نوع A-3 استفاده از آخرين ضوابط آيين نامه آمريكا ، استفاده از بتن با مقاومت بالا رده و بيشتر ، استفاده از الياف پلي پروپيلن در بتن جهت شكل پذيري بيشتر ، استفاده از جوش مناسب در قطعات فلزي بكار برده شده انجام آزمايش از كليه بتن ريزي ها و مطابق با مشخصات فني ، رعايت كليه آيين نامه هاي ايران در تمامي بخش سازه اي پروژه انجام شده است .
سيستم قالب بندي در سازه مورد نظر فلزي بوده ، و از لقمه هاي مخصوص پلاستيكي براي رعايت پوشش ها استفاده شده است . كليه بتنهاي ريخته شده با مواد افزودني بوده و تلاش شده تا كليه موارد و ضوابط مربوط به ساخت ، ريختن و عمل آوري براي آنها به دقت انجام شود ، از مواد تشكيل دهنده بتن بارها آزمايش به عمل آمد و در هر مرتبه بتن ريزي نيز نمونه گيري انجام شده و جواب آزمايشها موجود مي باشد.
در زمان اجرا به رو اداري هاي مجاز اجزا ، اجراي پليت در قسمتهاي بتني جهت استفاده هاي بعدي ، انجام كرم بندي سقف قبل از بتن ريزي در كليه طبقات و رعايت دقيق ضخامت دال ها ، كارگذاري محل لوله ها و داكت هاي تاسيساتي قبل از بتن ريزي جهت جلوگيري از تخريب هاي بعدي و كليه مواردي كه سرعت و كيفيت كار را بالا مي برد . درزهاي اجرايي و سازه اي در بلوكهاي كنار هم و با ساختمانهاي مجاور كاملا رعايت شده است .

تاسيسات مكانيكي :
همانطور كه مي دانيم تاسيسات مكانيكي قلب يك ساختمان بوده و در اكثر موارد مشكلات تاسيساتي مشخص كننده كيفيت يك ساختمان خواهد بود .
سيستم گرمايش در ساختمان هاي اداري بصورت شوفاژ با پكيج مي باشد .
سيستم سرمايش با استفاده از كولرهاي گازي پانلي در هر قسمت ( Split unit ) نياز مصرف كننده را برطرف خواهد كرد .
در ساختمان مسكوني گرمايش بوسيله موتورخانه مركزي و شوفاژ ميباشد كه طراحي آن بصورت دو واحد جداگانه و موازي هم بوده تا در موقع خرابي و مشكل كل سيستم دچار مشكل نشود و سيستم سرمايش ساختمان كولر آبي مي باشد كه جاي آنها در تراسها در نظر گرفته شده تا در دسترس هر واحد بوده و دسترسي به آن آسان باشد .
در كليه طبقات سيستم اعلام و اطفاء حريق تعبيه گرديده است و در كل مجموعه عبور لوله هاي تاسيسات از طريق داكتهاي مخصوص و از قبل طراحي و اجرا شده مي باشد و در ساختمان مسكوني داكت تاسيساتي اصلي بصورت نفر رو بوده تا در صورت بروز مشكل قابل دسترسي باشد . همچنين تنظيم و كنترل سيستم آب سرد و گرم و شوفاژ هر واحد بصورت جداگانه در اختيار همان واحد خواهد بود .
در همه سرويس ها و آشپزخانه سيستم هواكش و تهويه هوا در نظر گرفته شده است . در موتورخانه هر مجموعه منبع آب ذخيره به اندازه ظرفيت مورد نياز تعبيه شده كه سيستمي مشخص فشار آب را در طبقات كنترل خواهد كرد . همچنين منبع جداگانه آب جهت سيستم اطفا حريق در موتورخانه در نظر گرفته شده است .
كل لوله كشي ساختمان بدليل وجود سقف كاذب از زير سقف عبور داده شده و عملا عملكرد روكار را دارد به همين خاطر مشكلات ناشي از پوسيدگي و شكستگي و ... رخ نخواهد داد . و در صورت هر گونه مشكل نيز بدليل دسترسي آسان قابل تعمير مي باشد .
كليه رادياتورها داراي شيرهاي ترموستاتيك و تنظيم مي باشند و سيستم تاسيسات با توجه به ديوارها و جداره هاي عايق و پنجره هاي دو جداره طراحي شده است .

تاسيسات الكتريكي و برقي :
طراحي تاسيسات برقي براساس نيازهاي استاندارد كل مجتمع با توجه به كاربري خاص هر بلوك انجام گرفته و كليه مصارف برقي و ماكزيمم بارهاي مصرفي در طراحي سيمها و كابلها در نظر گرفته شده است . بجز طراحي تابلو برق اصلي براي هر بلوك و عبور كابلهاي اصلي از داخل داكت مخصوص در هر واحد يك جعبه فيوز اختصاص قرار دارد كه كنترل كليه بخشها را در اختيار مصرف كننده قرار مي دهد .
تلاش خواهد شد تا در استفاده از كليه مصالح از بهترين نوع موجود در بازار و با نشان استاندارد استفاده شود . سيستم هر سه ساختمان داراي ارت بوده و سيم كشي نيز بر اين اساس صورت گرفته است و هر ساختمان داراي چاره ارت مجزا ميباشند و به طبع برج سعدي بدليل بلندتر بودن داراي سيستم صاعقه گير نيز خواهد بود .
كليه واحدها داراي سيستم اعلام حريق در نقاط حساس مي باشند . و در قسمت راه پله و پاركينگها دوربين مداربسته استفاده مي شود كه كنترل آن در سرايداري خواهد بود . نور در پاركينگها با توجه به نياز و بطور اتوماتيك كنترل خواهند شد . برق مشاعات و راه پله ها بصورت تايمر دار مي باشد . كليه واحدها داراي آيفن تصويري و همچنين درب پاركينگ كنترلي خواهند بود .
سيستم آنتن مركزي با سيم كشي جداگانه براي واحدها و در نظر گرفتن سيم دو زوج براي پوشش 2 خط تلفن در واحدهاي مسكوني و چهار زوج ( پوشش چهار خط تلفن ) در واحدهاي اداري و همچنين در نظر گرفتن دزدگير در واحدهاي اداري از ديگر كارها انجام شده مي باشد . سيستم كامپيوتر مركزي ( UPS ) و در دسترس بودن و محل مناسب براي كليدها و پريزها از نكات در نظر گرفته شده مي باشد .

مشخصات اختصاصي واحد اداري شماره 6 ( مجتمع بوستان ) ( بلوك C ) :
سازه :
1) فونداسيون گستره
2) اسكلت بتني در 8 طبقه
3) سقف كامپوزيت
4) دو طبقه ديوار حائل بتني تا روي زمين
5) دو عدد ديوار برشي در جهت شرقي - غربي و در جهت شمالي - جنوبي بصورت قاب خمشي .
6) سيستم راه پله فنري با دال بتني .
7) استفاده از ميلگردهاي با مقاومت بالا ( A-3 )
8) استفاده از بتن هاي با رده مقاومتي C35 و بالاتر .

معماري :
1) ديوارهاي بيروني 3D panel از نوع عايق حرارتي استاندارد .
2) ديوارهاي داخلي تيغه هاي سبك
3) پنجره ها دو جداره
4) داراي پاركينگ اختصاصي سرپوشيده 1 عدد
5) انباري جداگانه حداقل 5/1 مترمربع
6) آسانسور 6 نفره با تابلوي 3VF
7) درب ورودي ضد سقف
8) دربهاي داخلي از بهترين نوع
9) كابينت آشپزخانه تا سقف 500 هزار تومان
10) كف پله ها از سنگ درجه يك و ديواره راه پله تا سقف سنگ
11) كف واحد از سنگ يا سراميك درجه 1 ايراني .


12) قرنيزها از نوع سنگ و سراميك كف .
13) كاشي و سراميك ها از نوع درجه يك ايراني
14) بدون حق استفاده از حياط بلوك مسكوني
15) دستگيره هاي درب همگي از نوع درجه يك
16) سقف هاي سرويسها و آشپزخانه از نوع PVC قابل دسترسي
17) تعبيه گاو صندوق در هر واحد در صورت درخواست با هزينه مشتري
18) داراي صندوق پستي جداگانه

تاسيسات مكانيكي :
1) گرمايش دستگاه پكيچ با شوفاژ از نوع درجه 1
2) سرمايش كولر گازي پانلي ( اسپليت يونيت ) با نصب
3) لوله ها و سيستم فاضلاب پوش فيت و رعايت دقيق كليه استانداردهاي اجرا و نصب و ضمانتنامه
4) لوله كشي سرد و گرم و شوفاژ از نوع سوپرپايپ با رعايت كليه استانداردهاي اجرا و نصب و ضمانتنامه
5) كليه رادياتورها داراي شيرهاي ترموستاتيك
6) عبور كليه تاسيسات از زيرسقف
7) لوله كشي گاز جداگانه با كنتور مجزا
8) كنتور آب مشترك براي واحد با منبع تحت فشار آب براي طبقات
9) كپسول آتش نشاني در پاركينگ و سيستم اعلام حريق
10) شير آلات همگي شيبه
11) وسايل و سرويسهاي بهداشتي از نوع چيني كرد درجه 1
12) عايق كاري تمامي لوله هاي آب گرم .
13) نصب شير آلات اختصاصي براي كنترل كليه سيستم تاسيساتي هر واحد


تاسيسات برقي :
1) كليه سيمها و قطعات با بالاترين استاندارد .
2) داراي سيم كشي و سيستم ارت جداگانه
3) آنتن مركزي
4) سيستم كامپيوتر مركزي ups ( از نظر سيم كشي و تعبيه مكان )
5) داراي سيستم دزدگير ( از نظر تعبيه لوله و مكان لازمه )
6) كنتورهاي برق جداگانه در تابلو برق مركزي
7) تابلوي كوچك برق اختصاصي براي هر واحد براي كنترل نقاط مختلف واحد در داخل واحد ...
8) پريزها و كليدها فيوزها همه از نوع درجه 1 و تا حد امكان ارت دار .
9) داراي سيستم اعلام حريق
10) آيفن تصويري


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاريخ : پنج شنبه 14 شهريور 1392 :: توسط : mozhgan

**به نام یگانه معمار هستی** چیزی برای گفتن ندارم همه ی حرفای من توی این متنا و پستا خلاصه شده امیدوارم خوشتون بیاد واز مطالب وب نهایت استفاده رو ببرید ******** یاد من باشد ... یاد من باشد که فــردا دم صبح به نسیم از سر مهــر سلامی بدهم و به انگشــت نخی خواهم بست که فراموش نگردد فــــــردا با همه تلخی و نـــاکامی ها زنـــدگی شیرین است! و به شکرانه دیدار نسیم هر صبح زنــدگی باید کرد ...
موضوعات
مطالب اخير
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس memar-kocholooo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.